Ofte stillede spørgsmål

Er du i tvivl? Find svar på dine spørgsmål her

Kan jeg stadig bruge mit kreditkort?

Ved online booking skal du altid benytte den tilsendte QR kode, når du kører ind på p-anlægget. Hvis du ikke ønsker at reservere en plads online, kan du altid benytte dit kreditkort til ind – og udkørsel.

Kan jeg bestille en bestemt parkeringsplads?

Nej, det er desværre ikke muligt at bestille bestemt plads, men vi garanterer at der er plads til dig i det parkeringsanlæg hvor du har reserveret.

Hvorfor skal jeg bestille min. 2 timer før?

Årsagen til at du skal bestille 2 timer før, er at vi dermed er sikre på at din plads er ledig på det pågældende parkeringsanlæg.

Er det sikkert at indtaste mine kreditkortoplysninger når jeg reserverer en plads?

Ja, det er sikkert. Vi prioriterer din sikkerhed højt og samarbejder derfor med Norton, som er en anerkendt leverandør hvad angår sikkerhed omkring on-line transaktioner og betalinger. Du kan trygt bruge dine kreditkort hos os.

Kan jeg lægge min QR kode i Passbook?

Ja, sagtens. Du finder et link i bekræftelsesmailen vi har sendt til dig. Det eneste du skal gøre er at klikke på linket.

Hvad hvis jeg ankommer tidligere end forventet?

Du kan ankomme op til 3 timer før det tidspunkt, som du har reserveret fra. Det vil sige, at hvis du eksempelvis har reserveret fra kl. 12, kan du køre ind på det reserverede anlæg, allerede fra kl. 9.

Du skal dog være opmærksom på, at påbegynder du din reservation tidligere end bestilt, vil udkørselstidspunktet afkortes tilsvarende.

Eksempel: Har du reserveret en plads i tre dage (72 timer) og påbegynder din reservation dag 1 klokken 09.00, så slutter din betalte reservationsperiode dag 4 klokken 09.00, selvom reservationen angiver til et senere tidspunkt.

Får jeg en skriftlig bekræftelse på min reservation?

Ja, så snart din reservation er gennemført, får du en e-mail fra os på den mailadresse, du har oplyst. Den bør du læse igennem, da der står der vigtige oplysninger om din reservation. Vi anbefaler at du også printer den ud og medbringer den på rejsen, da bekræftelsen indeholder den QR kode som giver dig adgang til det valgte parkeringsanlæg.

Jeg har ingen smartphone, hvordan anvender jeg QR-koden?

Hvis du ikke har en smartphone skal du blot printe din bekræftelse ud og tage den med. Bekræftelsen indeholder din QR kode, som du så scanner ved ind- og udkørsel.

Hvad hvis jeg kommer senere hjem end forventet?

Hvis parkeringslængden overskrider den periode, som du har reserveret, bliver et ekstra beløb blot opkrævet, når du kører ud af p-anlægget. Der betales den til enhver tid gældende takst for det valgte parkeringsanlæg indtil bilen forlader anlægget. Når ekstra betaling opkræves, skal du bruge et kreditkort i automaten ved udkørselsbommen. Hvis din forsinkelse skyldes en flyforsinkelse, skal du kontakte din rejseforsikring for at høre om en mulig kompensation.

Hvad gør jeg hvis jeg har reserveret en plads men skiltet over parkeringsanlægget viser at alt er optaget når jeg ankommer?

Når du har bestilt på forhånd i et bestemt parkeringshus, er du sikret en plads. Så selvom anlægget lyser rødt, har vi en plads til dig. Du skal bare køre ind. Signalerne, der viser om der er ledigt eller ikke gælder kun for de, som ikke har reserveret en plads. Hvis du er i tvivl er du velkommen til at kalde op til vores vagt. Det kan du gøre via kaldeknappen ved indkørselsbommen.

Hvorfor skal jeg benytte min QR kode?

QR koden gør det nemt for dig at få adgang til den plads du har reserveret. Når du bestiller parkering online, får du automatisk tilsendt en e-mail med en QR kode. Ved ind- og udkørsel, kan du både scanne QR koden elektronisk (med din smartphone) eller med en printet udgave af bookingbekræftelsen. QR koden bliver så ”genkendt”, når du kører ind på det anlæg, hvor du har reserveret en plads.

Hvordan fungerer QR koden?

Du skal bruge den QR kode, som du får tilsendt i bekræftelsesmailen til at komme ind og ud af det valgte parkeringsanlæg, når du kører frem til anlægget er der en lille scanner som du holder koden op foran. Din kode identificeres og du lukkes ind på anlægget. Du kan både holde din smartphone op foran scanneren eller printe din bekræftelse og medbringe koden på papir. Det er op til dig. For at hjælpe dig lidt på vej har vi lavet en film, som du kan se her.

Kan jeg parkere med BroBizz?

Ja. Du kan køre ind og betale med din BroBizz på alle parkeringsanlæg i Københavns Lufthavn. Når du kører frem til bommen, bliver din BroBizz automatisk aflæst. Når du kører ud igen, bliver du automatisk opkrævet den gældende drive-in takst.

Jeg har bestilt We Park You Fly men har ikke afleveret min bil til Jeres medarbejder?

Det er en del af We Park You Fly produktet at man skal aflevere bilen til vores medarbejder, som står i P4, stueetagen. Såfremt du ikke har afleveret bilen, vil du ved udkørsel blive faktureret merprisen i forhold til den gældende indkørselspris. Det vil sige at hvis har du købt en uges We Park You Fly parkering til 899 kr. og undlader at aflevere bilen til vores medarbejder, skal du pt. betale 961 kr. ved udkørsel.

Kan jeg ændre min reservation?

Ja, du kan godt ændre din reservation, det kræver blot at du logger på med dit reservationsnummer og e-mail her. Du kan ændre din reservation helt op til 3 timer før dit angivne ankomsttidspunkt.

OBS: Når du ændrer din booking får du hele det oprindelige betalte beløb refunderet. Herefter opkræver vi det nye beløb i forhold til din ændrede reservation. Dette sker automatisk.

Hvordan ændrer jeg min reservation?

Hvis du ønsker at ændre din booking, skal du bruge dit reservationsnummer og den e-mail du brugte til at reservere din parkering, du finder reservationsnummeret i din bekræftelses mail. Herefter gør du følgende:

Log på med reservationsnummer og e-mailadresse her
Vælg ”Rediger Booking”
Indtast de ønskede datoer og tryk søg
Vælg din ønskede parkering
Vælger du en parkering til samme pris vil du herefter modtage en ny bekræftelse
Vælger du en parkering der er billigere/dyrere end den nuværende skal du indtaste betalingsoplysninger. Vi refunderer hele det oprindelige beløb og trækker herefter det nye beløb.
Du modtager en ny bekræftelse

Hvordan fungerer opgraderingen?

Når du opgraderer din parkering, det kræver blot at du logger på med dit reservationsnummer og e-mail.

OBS: Når du opgraderer din booking får du hele det oprindelige betalte beløb refunderet. Herefter opkræver vi det nye beløb i forhold til din ændrede reservation. Dette sker automatisk.

Kan jeg fortryde min reservation?

Ja, du har altid 14 dages fortrydelsesret fra reservationsdagen. Efter 14 dage er reservationen bindende, medmindre du har tilkøbt vores refunderingsgaranti. Med en refunderingsgaranti kan du til hver en tid få alle dine penge refunderet hvis du skulle blive nød til at aflyse.

Kan jeg annullere min reservation efter udløb af fortrydelsesretten?

Ja, du kan altid annullere din reservation frem til 3 timer før dit angivne ankomsttidspunkt. Du får dog kun pengene tilbage hvis du har tilkøbt vores refunderingsgaranti. Hvis du vil annullere din reservation kan du logge på her med dit reservationsnummer og e-mail.

Hvis du får brug for at annullere indenfor 3 timer før du har bestilt plads, kan du ringe til os på +45 32312902 eller +45 32312903, så hjælper vi dig.

Kan jeg tilkøbe refunderingsgaranti?

Ja, du kan tilkøbe vores refunderingsgaranti, når du reserverer din parkering. Ved tilkøb af refunderingsgaranti, kan du afbestille din reservation frem til reservationstidspunktet.

Refunderingsgarantien giver dig ret til afbestilling selvom de 14 dages fortrydelsesret er udløbet.

Får du brug for at benytte refunderingsgarantien, får du hele parkeringsgebyret tilbage, med undtagelse af det beløb du betalte for refunderingsgarantien.
Ønsker du at benytte dig af refunderingsgarantien, kan du gøre det her. Er der under 3 timer til din angivne ankomsttidspunk skal du ringe til os på tlf. +45 32312902 eller +45 32312903.

Kan jeg få mine penge igen?

Når du har reserveret din parkering online kan du fortryde og annullere aftalen i 14 dage efter du har reserveret. Hvis du fortryder inden for de 14 dage, refunderer vi hele din parkeringsafgift og det beløb du har betalt, hvis du har tilkøbt refunderingsgaranti.

Har du købt vores refunderingsgaranti, refunderer vi parkeringsafgiften helt op til dit angivne ankomsttidspunkt.

Hvad hvis jeg udebliver fra min reservation?

Hvis du udebliver fra din reservation uden at annullere den hos os får du ikke pengene tilbage. Du kan læse mere under fortrydelsesret.

Hvad hvis jeg bliver syg og må aflyse min rejse?

Hvis du har reserveret indenfor 14 dage inden afrejse, eller hvis du har købt vores refunderingsgaranti, så får du den fulde parkeringsafgift tilbage. Læs mere under fortrydelsesret, annullering og ændring.

Hvis du har reserveret for mere end 14 dage siden og du ikke har købt refunderingsgaranti kan du kontakte dit rejseforsikringsselskab for at høre om den forsikring du har tegnet dækker udgiften.

Kan jeg få hjælp hvis der opstår problemer?

Hvis der er problemer med din reservation kan du altid ringe til os på telefon:+45 32 31 25 24. Vi sidder ved telefonen alle dage i tidsrummet 06:30-22:30. Du kan også kalde vagtmandskabet op direkte ved bommen, når du kører ind eller ud af et p-anlæg.

Hvis du har spørgsmål vedrørende betaling eller refusion kan du ringe på telefon: +45 32 31 32 31 i tidsrummet: mandag-torsdag 10:00-15:00 og fredag 10:00-14:00. Du er også velkommen til at skrive en mail til kundeservice@cph.dk

Kan Jeg lade min elbil mens jeg parkerer?

Ja, CPH har parkeringspladser som er forbeholdt el-biler. Pladserne finder du i P8 niveau -2. Ved hver plads er der installeret to ladestik (220V og 400V), som passer til de fleste modeller på det danske marked. Du skal dog være opmærksom på, at nogle modeller behøver en adapter. Parkeringen foregår på samme vilkår som med almindelige biler. Opladning af el-biler er gratis.

Hvad sker der hvis mit flyselskab strejker?

Hvis din reservation er foretaget indenfor 14 dage inden afrejse, eller du har købt vores refunderingsgaranti, får du hele parkeringsafgiften tilbage. Læs mere under fortrydelsesret, annullering og ændring.

Min kvittering mangler! Hvad gør jeg?

Hvis du har booket online kan du altid genskabe din kvittering her.

Hvis du ikke har forudbetalt, kan du få en kvittering ved at skrive til kundeservice@cph.dk

Hvad gør jeg, hvis der har været skade på min bil?

Parkering i Københavns Lufthavn er på eget ansvar og du skal som udgangspunkt kontakte dit forsikringsselskab, såfremt du konstaterer, at der er sket en skade på din bil. Hvis du har nogle spørgsmål i forbindelse med en evt. skade kan du læse mere her.

Er parkeringsanlæggene overvågede?

Ja, alle vores parkeringsanlæg har tv-overvågning. Det er dog ikke muligt at holde øje med alle parkeringspladser på samme tid. Ved evt. skadesager kan vi derfor ikke altid garantere, at vores videomateriale kan bruges.

Hvad gør jeg hvis jeg får brug for hjælp når jeg parkerer?

Så kan du komme i kontakt med vores servicevagt. Der er opkaldsknapper til servicekontoret ved alle ind- og udkørselsbomme samt på betalingsautomaterne. Vores servicevagt er døgnbemandet og er placeret i arkaden mellem terminal 2 og 3. Hvis du får brug for hjælp i forbindelse med f.eks. el-start eller lignende, kan vores servicevagter ligeledes hjælpe på stedet.

Er jeres udendørs parkeringsanlæg indhegnede?

Ja, alle vores åbne udendørs parkeringsanlæg (P5, P9, P15, P17, P19) er indhegnede.

Hvor skal jeg aflevere min bilnøgle hvis jeg har bestilt bilpleje?

Så skal du aflevere din bilnøgle i parkeringsservice, som ligger placeret i arkaden imellem Terminal 2 og 3 (ved biludlejningsskrankerne), før sikkerhedskontrollen.