Mød Martin fra We Park You Fly

Parkering i Københavns Lufthavn - Kom helt tæt på og hør om Martins hverdag som parkeringsvagt i CPH, og hvad han gør for at give dig en god oplevelse i lufthavnen.

GAB3880_Cph_Parking_147

Martin har siden februar 2014 været ansat som parkeringsvagt i CPH. Han arbejder størstedelen af tiden med ”We Park You Fly”, hvor han blandt andet har til opgave at passe på din bil, når du benytter CPH’s valetparkering. Ud over lufthavnsparkering har Martin også en baggrund i forsvaret. Vi mødte Martin i P6-kælderen, hvor han tager imod din bil når du skal rejse.

Service i højsædet

Martins arbejdsdag starter som regel meget tidligt. Han skal nemlig stå klar til at tage imod de første We Park You Flykunder allerede kl 4 om morgenen. En god arbejdsdag for Martin, er når han møder mange glade kunder, og når han samtidigt føler, at han giver dem en ekstraordinær serviceoplevelse. Netop serviceniveauet fremhæver Martin, som noget af det der skiller CPH Parkering ud i forhold til andre større parkeringsanlæg:

"Jeg synes at serviceniveauet blandt parkeringsvagterne er meget højt, hvilket du ikke ser mange andre steder. Fx hvis folk har brug for starthjælp når de kommer hjem fra deres rejse eller lign. Det er jeg stolt over, og jeg føler vi er en vigtig del af kundernes oplevelse i CPH – Deres rejse både starter og slutter jo med parkering."
Læs mere om parkering i lufthavnen her 

Hvilken bil er den fedeste du nogensinde har parkeret?

"Der er en del, men den fedeste var en Bordeauxrød Tesla Model S"

Kunden modtages altid med et smil

Da We Park You Fly er et forholdsvist nyt produkt i CPH, bad vi Martin beskrive forløbet fra når han modtager en bil, til bilen bliver afhentet igen:

"Det starter med, at kunden bliver modtaget i P6 – altid med et smil, naturligvis. Så fotograferes bilen af juridiske årsager, og hvis vi har et event kørende, tilbyder jeg dem eksempelvis kaffevouchers eller gaver til børnene. Så tager kunden elevatoren op til Terminal 3, og jeg kører bilen til et parkeringshus som ligger så tæt på terminalen som muligt (helst tæt på en elevator). Herefter afleverer jeg nøglen hos vores p-service kontor i Terminal 3. Har kunden bestilt eksempelvis bilpleje, så kommer vores samarbejdspartner CPH Auto og henter nøgle og bil, og kører bilen hen til deres værksted. Når CPH Auto er færdig med bilen, så kører de den tilbage på samme parkeringsplads i lufthavnen, og afleverer nøglen til os. Når kunden så kommer hjem, henter de nøglen i p-service og får instrukser om hvor deres bil holder parkeret."

Hvilken bil drømmer du om at parkere?

"En rød Ferrari – Dem ser man alligevel sjældent, og jeg har endnu til gode at køre i en."

Et stort ansvar

Når Martin modtager en bil, er han opmærksom på, at bilen skal hentes som den blev bragt:

"Jeg forsøger så vidt det er muligt at undgå at ændre på bilens indstillinger så som spejle, sæde etc. Jeg sikrer mig som det første, at folk ikke har glemt mobiltelefoner, nøgler og pung i bilen. På den måde kan jeg nå at fange dem, hvis de har været glemsomme. Generelt set, er det vigtigste jo at vi passer godt på bilen og at vi ikke forsager nogen form for skade på bilen."

Mød Martin eller en af CPH´s andre dedikerede parkeringsvagter i We Park You Fly næste gang du rejser.
Klik her og få tilbud på lufthavnsparkering.